'Tips 

Tips voor het organiseren van een personeelsuitje!

Veel organisaties organiseren eens per jaar een personeelsuitje. Dit is een mooi moment om elkaar ook even persoonlijk te leren kennen en om het team sterker te maken. Het ene bedrijf gaat gezellig uit eten en het andere bedrijf volgt een cursus of gaat een teamactiviteit doen. Het kan allemaal! Maar hoe organiseer je nu een leuk personeelsuitje? Wij geven je graag wat tips, doe er dus je voordeel mee!

Vaststellen van het budget

Tegenwoordig zijn er onwijs veel mogelijkheden als het aankomt op een personeelsuitje. Voordat je dit gaat organiseren is het dan ook belangrijk dat je een budget vaststelt. Zo weet je op welke activiteiten je kunt gaan richten. Houd er rekening mee dat je voor een personeelsuitje best een groot budget achter de hand moet hebben. Dit ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid personeel die je in dienst hebt.

Activiteiten

Hierna is het tijd om de activiteiten te bepalen. Zoek eens op internet wat er allemaal te doen is en probeer ieder jaar weer iets anders te gaan doen. Ben je met meer dan 100 personen? Dan kun je zoeken op speciale locaties die dagen organiseren voor grote groepen. Boek de activiteiten ook ver van te voren, zodat je nog terecht kunt met heel het team en de locatie niet al volgeboekt zit.

Leg het voor aan collega’s

Als je eenmaal wat ideeën hebt, is het ook een optie om dit vast voor te leggen aan collega’s. Zo kun je kijken welke activiteit hen het meest aanspreekt en waar ze blij van worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een dag organiseert waar je team helemaal geen zin in heeft.


Leuke extra’s

Naast dat de dag zelf natuurlijk heel gezellig gaat worden, is het ook leuk om leuke extra’s te organiseren. Denk bijvoorbeeld aan een T-shirt die het team kan dragen tijdens het personeelsuitje. Laat daarom bijvoorbeeld het logo op een T-shirt bedrukken.

Related posts

Leave a Comment